Du har lige fået din bil tilbage. Den har været til det årlige servicetjek hos mekanikeren. Han har kælet for din bil denne gang. Det kan du også godt mærke. Din pengepung er ikke længere så fed. Men pyt. Du vidste godt, at der var nogle ting, som skulle repareres. Mekanikeren har skrevet alle de små ting, han har skiftet ud, ned i bilens logbog. Du har da også tjekket fakturaen, du fik med logbogen. Alt er skrevet ned. Fint. Men du var ikke helt forberedt på den lille seddel, som mekanikeren efterlod i logbogen.
Hvad siger mekanikeren
Der stod bare: ”Tectyl Odense” på sedlen. Hvad? Du ringer mekanikeren op for at høre, om han har brug for Tectyl og om han altid køber det Odense. Du forklarer ham, at du fandt sedlen i din bils logbog. Du fortæller ham, at det ligner sådan en note, man lige skriver til sig selv, når noget ikke må gå i glemmebogen.
Mekanikeren fortæller dig dog, at det ikke er en note til ham selv. Det er en note til dig. Du skal have din bil til undervognsbehandling i Odense. Han havde set, at det er mere end fire år siden, du sidst fik bilen behandlet.
Det var da god service
Aha. Det havde du slet ikke tænkt kunne være en mulighed. Du synes dog, at han kunne have skrevet noten lidt mere udførligt. Sådan som der bare stod ”Tectyl Odense”, så var det jo ligesom revet helt ud af kontekst for dig. Men tak for hans omtanke. Du ringer af. Ærgrer dig lidt over, at du får endnu flere udgifter til bilen. Men du beslutter dig for at følge mekanikerens råd. Det er bedst at få bilen til undervognsbehandling – nu. Der er allerede gået mere end fire år, siden du fik det gjort sidst. Som tiden dog går. Du ringer til dit servicecenter. De svarer ikke. Det er ikke så godt. Det tyder på, at de har travlt. Alt for travlt til at tage telefonen. Du venter lidt. Så ringer du op igen. Denne gang bliver der svaret. Det er ejeren af servicecenteret. Du beder om at få en tid hos dem, så du kan få lavet den undervognsbehandling. Ejeren af servicecenteret spørger dig om nummeret på din bils nummerplade. Du fortæller ham det. Han kan se, at din bil blev behandlet med Tectyl sidste gang. Så det vil han anbefale, at de også skal gøre denne gang. Det er helt fint med dig. Du skal bare have at vide, hvornår du skal bringe bilen. Der er tid om to uger.
De har travlt
Det overrasker dig. To uger er lang tid. Men sådan er det. Har de fået flere nye kunder? Åbenbart. Ejeren fortæller dig, at ja, de har fået mange flere kunder. Siden de lancerede det der nye miljøvenlige produkt, er der flere og flere, som kommer til dem. De vil gerne gøre noget for miljøet. Og med et middel imod rust, der ikke indeholder opløsningsmidler, men som er baseret på fedt, så er kunderne kommet. Du accepterer, at du må vente i to uger.